SEO dla małych i średnich firm – czy warto?

  • 5 miesięcy temu
  • 97 Odsłon
  • thumbs up 0 thumbs down 0
optymalizacja seo

Choć większość firm zdaje sobie sprawę z faktu, iż bez odpowiedniej promocji trudno dotrzeć do większej grupy klientów, często pierwszą dziedziną, która cierpi z powodu cięcia wydatków, jest właśnie marketing. Przedsiębiorcy zazwyczaj rezygnują wtedy z działań najmniej ważnych (przynajmniej ich zdaniem). Z reguły wybór pada na SEO. Czy jednak słusznie?

Optymalizacja stron www ma znaczenie!

Żeby odpowiedzieć na tak postawione pytanie, warto najpierw pokrótce wyjaśnić, co oznacza SEO. Jest to dziedzina wchodząca w skład pozycjonowania stron internetowychskłada się z szeregu działań skupiających się na optymalizacji witryn pod kątem algorytmów wyszukiwarek. Mówiąc krótko, chodzi o to, aby strona www była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.

I tu pierwsze, być może, zaskoczenie dla przedsiębiorców, którzy do tej pory nie mieli zbytniego kontaktu z SEO. Otóż samo uruchomienie witryny nie wystarczy, by firma mogła zaistnieć w sieci. Co nam bowiem po stronie, skoro nikt nie dowie się o jej istnieniu? Prawda, jej adres może znaleźć się w stopce e-mail, na portalach społecznościowych, newsletterze czy też standardowych reklamach sieciowych. W ten sposób dotrze ona jednak tylko do ograniczonej grupy odbiorców, którą tworzyć będą głównie nasi dotychczasowi klienci i partnerzy biznesowi.

Nie o to jednak chodzi. Celem nadrzędnym dla każdej firmy powinno być docieranie do osób, które dopiero szukają właściwej oferty. W jaki sposób to robią? Właśnie przez wyszukiwarkę internetową. Korzystając z dostępnych narzędzi, jesteśmy w stanie sprawić, że znajdą tam naszą stronę www, co przełoży się na zwiększony ruch i, w efekcie, zainteresowanie proponowanymi usługami bądź produktami.

Co możemy zyskać dzięki SEO?

Marketing internetowy oparty na optymalizacji strony nie powinien być więc czymś, z czego można łatwo zrezygnować. Wbrew niektórym opiniom, nie są to działania o słabo mierzalnych rezultatach. Wręcz przeciwnie. Jeśli SEO potraktujemy poważnie, możemy zyskać naprawdę wiele.

  • Lepsza widoczność w wyszukiwarkach internetowych – mowa tu przede wszystkim o narzędziu Google, które może pochwalić się ponad 90-procentowym udziałem na polskim rynku. To właśnie przy użyciu Google większość internautów analizuje sieć w poszukiwaniu interesujących ich stron internetowych. Dzięki SEO, nasza strona ma szansę znaleźć się na pierwszych miejscach po wpisaniu słów kluczowych kojarzonych z naszą branżą. Jest to korzyść, obok której nie można przejść obojętnie.
  • Wyższy ranking strony – jest on zależny od oceny algorytmów indeksujących. Analizują one między innymi techniczne aspekty budowy i działania witryny, sposób wykorzystania słów kluczowych, a także strukturę linków. Tym wszystkim zajmuje się SEO. Ranking zaś ma ogromny wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach.
  • Dotarcie do odbiorców niższym kosztem – standardowa reklama (nawet w sieci) jest w stanie pochłonąć znaczne fundusze, których małe i średnie firmy często nie mają. Skupienie się na wyszukiwarkach internetowych jest więc często jedynym sposobem dla takich przedsiębiorstw na zdobycie nowych klientów. SEO pochłania znacznie mniejsze środki, a przy okazji zapewnia długotrwałe efekty.

Czy SEO jest dla małych i średnich firm?

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, możliwa jest tylko jedna odpowiedź – tak! Bez względu na to, jaki jest nasz stan wiedzy na temat optymalizacji stron internetowych, SEO okaże się dziedziną, która pozwoli zaistnieć firmie w internecie.

Opracowaniem i realizacją strategii zajmie się agencja kreatywna. Specjaliści skupią się między innymi na dostosowaniu strony www do wymagań stawianych przez algorytmy, przygotowaniu zestawu słów kluczowych, które następnie zostaną użyte w kampanii, a także stworzeniu wartościowej treści, publikowanej na stronie i poza nią. Wszystko to wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych. To z kolei sprawi, że stanie się ona lepiej widoczna w sieci. Działania tego typu zalecane są każdej firmie, niezależnie od wielkości.

Źródło: One Trend – agencja marketingu internetowego

Kategorie:
Biznes · Technologia

Komentowanie wyłączone.