Jak wybrać dobrą agencję interaktywną?

  • 1 miesiąc temu
  • 34 Odsłon
  • thumbs up 0 thumbs down 0
kampanie sem

Czas pandemii pokazał, jak dużo możemy zyskać, czerpiąc z potencjału sieci internetowej. Okazało się, że wiele biznesów może przenieść swoją działalność do sieci albo zwiększyć dzięki niej zyski. Za te i inne korzyści, wynikające z prowadzenia biznesu online, odpowiadają między innymi agencje interaktywne, czyli firmy zajmujące się planowaniem i wdrażaniem cyfrowych kampanii reklamowych.

Przy rozważaniu inwestycji w reklamę digitalową zwykle pada pytanie: jak wybrać agencję interaktywną i się nie rozczarować. Odpowiadamy na te i inne pytania!

Agencje interaktywne – typy działalności

Na rynku znajdziesz wiele firm zajmujących się projektowaniem i prowadzeniem kampanii digitalowych, wśród nich:

  • agencje SEO i agencje SEM,
  • butikowe agencje interaktywne,
  • agencje media społecznościowe,
  • bardzo duże agencje interaktywne i domy mediowe,
  • firmy jednoosobowe, freelancerów.

Wszystkie te profile działalności, choć działają w tej samej branży, charakteryzują się różnymi modelami współpracy z klientem. Wybór typu agencji interaktywnej nie powinien ograniczać się do decydowania się na najtańsze oferty. Faktor ceny nie powinien grać tu roli – sukces twojej kampanii reklamowej zależy od jakości i efektywności działań. Na co więc zwrócić uwagę, żeby cieszyć się dobrymi wynikami?

Testuj elastyczność

W branży marketingu digitalowego szerokie spektrum możliwości jest niezwykle istotne. Na samym początku procesu wybierania firmy dla siebie sprawdź, jakie formy współpracy oferują poszczególne agencje interaktywne. Zwróć uwagę na długość umowy i warunki jej wypowiedzenia, przeanalizuj model rozliczenia, a także sposób raportowania wyników działań reklamowych. Większość cen na rynku nieznacznie różni się od siebie, dlatego poproś o indywidualną wycenę budżetów kampanii lub projektu. Upewnij się, czy w razie potrzeby, otrzymasz techniczne i merytoryczne wsparcie. Dobra agencja interaktywna zaoferuje warunki współpracy dopasowane do twoich potrzeb, typu kampanii, a także deklarowanego budżetu.

Sprawdź terminowość

Czas to pieniądz, a każda chwila to potencjalna szansa na zysk. Po przeanalizowaniu tego, czy dana firma oferuje elastyczne modele współpracy, sprawdź przewidywany czas realizacji zamówionej usługi. To szczególnie ważne w razie współpracy z agencją SEO i agencją SEM. Możesz dowiedzieć się, w jakim czasie agencja interaktywna prześle ci wyżej wspomniane raporty. Upewnij się, ile czasu firma poświęci na obsługę twojej kampanii w trakcie współpracy, ile zajmie przygotowanie materiałów, rekomendacji, a także potencjalnych sugestii zmian w kampanii. Terminowość się opłaca – zarówno agencji, jak i tobie.

Zweryfikuj dyspozycyjność

Marketing digitalowy, a zwłaszcza usługi SEO i SEM, działa w zupełnie inny sposób niż tradycyjne formy reklamy. W trakcie kampanii mogą zdarzać się sytuacje wymagające bardzo szybkiej reakcji osób ją prowadzących. Zanim podejmiesz współpracę, zwróć uwagę na poziom dyspozycyjności danej firmy. Odpowiedzialna agencja interaktywna powinna odpowiadać na telefony i maile w czasie nieprzekraczającym 24 godzin. Jeśli jest inaczej, możesz mieć wątpliwości do przyszłej komunikacji.

Potwierdź jakość

Warto pamiętać, że realizacja usług, takich jak: budowa stron WWW, optymalizacja SEO, kampanie SEM, wymaga najwyższej troski o jakość. Im lepiej wykonana usługa, tym większe szanse na oczekiwany zysk z zamówionego projektu. Decydując się na współpracę z agencją interaktywną, przejrzyj jej portfolio i opinie klientów. Jakość pracy danej firmy możesz określić również na podstawie zaangażowania w twoje zapytanie. Im więcej indywidualnego podejścia specjalistów digital marketingu, tym większe szanse na owocną współpracę. Uczciwa agencja marketingu digitalowego zadba o twój interes i będzie realizowała wyznaczone cele kampanii w poszanowaniu wcześniej ustalonego budżetu.

Zapytaj o kompleksowość

W trakcie współpracy czasem okazuje się, że dla osiągnięcia dobrego efektu należy działać wielowymiarowo. Na przykład, wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania czasem wymaga zmiany grafiki indeksowanego serwisu. Przed nawiązaniem współpracy sprawdź, czy firma podchodzi holistycznie do każdego zamówienia. Profesjonalna agencja interaktywna oferuje kompleksowe podejście do każdego klienta. To niezwykle istotny czynnik, ponieważ to od niego często zależy sukces przyszłych działań reklamowych.

Zobacz zaangażowanie

Upewnij się, że wybrana agencja interaktywna zaoferuje realizację usług szytych na miarę twojego biznesu. Sposób realizacji kampanii zależy zarówno od typu działalności twojego biznesu, rynku docelowego, budżetu, jak i historii widoczności w sieci. Dlatego też dobra agencja interaktywna wybiera indywidualne podejście. Specjaliści z branży SEO i SEM dostosują kampanię do klienta, opierając się na swoim doświadczeniu i szerokiej wiedzy.

Wybór agencji interaktywnej nie musi być trudny, jak mogłoby się wydawać. Jeśli chcesz zobaczyć dobry przykład agencji interaktywnej, sprawdź działalność profesjonalistów. Już teraz możesz się przekonać, że efektywny i skuteczny marketing interaktywny jest możliwy!

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Kategorie:
Life Style · Technologia

Komentowanie wyłączone.